Начало
Фондация Димитър Бербатов Активни и здрави Данон Кандидатствайте тук
» Влез » Забравена парола » РЕГИСТРАЦИЯ
Начало| Спорт

Как да ходим правилно

тичане с препятствия

 

Много е важно в живота да се правят нещата по правилния начин. Неефективният опит ще ви отведе до никъде, освен до безсилие и разочарование, че не сте постигнали желания резултат. Здравословната форма не може да се постигне магически и този факт се отнася за всеки малък аспект, свързан с тренировките. Например, ако решите, че ходенето е вашия основен тип тренировка, тогава е от жизненоважно значение да се гарантира, че имате правилния стил на ходене.

Ходенето е едно от най-добрите неща, които можете да направите за здравето си. То е полезно за сърцето, кръвното налягане и регулирането на теглото. Когато ходите, за да запазите или подобрите формата си, темпото и дишането са особено важни елементи. Усвояването на добра техника за ходене отнема известно време. Но с практиката това ще стане втората ви природа и ще ви помогне да регулирате и поддържате темпото, което ви е удобно. Ето някои съвети, с които да започнете:

  • Дръжте погледа си насочен напред, не нагоре или надолу. Не гледайте надолу при ходене, гледайте напред (особено при ходене по нагорнище).

 

  • Брадичката ви трябва да сочи надолу, за да се запази неутрална позиция на врата, която ще предотврати болка във врата от неправилната позиция на главата.

 

  • Дръжте раменете си назад, надолу и спокойно. Свийте ръцете в лактите на 90-градусов ъгъл и ги залюлейте към центъра на тялото си. Внимавайте да не преминете централната линия на тялото или да огънете ръцете на повече от 90 градуса. Правилното позициониране на ръцете ще ви даде по-добра аеробна тренировка, ще изгорите повече калории и ще се ангажират повече мускули в тялото ви.

 

  • Гърбът трябва да бъде изправен докато вървите, следвайки естествените си криви. Не трябва да се накланяте назад или напред. Но при изкачване по нагорнище може леко да се наклоните напред.

 

  • Вашите гърди трябва да са леко вдигнати. Дишайте дълбоко, като разширявате стомаха и се опитвайте да дишате в ритъм с вашите стъпки.

 

  • Дръжте корема си леко глътнат към гръбнака. Това ще запази коремните ви мускули активни, което е голяма тренировка за корема и помага за предпазване на долната част на гърба от нараняване.

 

  • Петата ви трябва да удари земята първа. Правете по-малки, а не по-големи, стъпки. По-честите малки стъпки са по-добра тренировка и няма да натоварят много ставите.
  • Концентрирайте се върху ходенето: Представете се, че ходите по права линия и мислете за всички малки техники, които сте научили. Не се поддавайте на желанието да правите големи стъпки.

 

  • Затоплете се и се загрейте: Разтягането подобрява кръвообращението и намалява натрупването на млечна киселина - тя причинява болки в мускулите. То също помага за смекчаване на евентуална скованост на мускулите и предпазва от бъдещи мускулни травми. В резултат на това можете да се разхождате повече и по-дълго без контузии. Преди и след ходене, отделете достатъчно време да изпълните няколко прости движения за разтягане на прасците,  сухожилията и краката.

 

  • Дишайте естествено: Докато ходите, поемайте дълбоки, ритмични вдишвания, за да приемате максимално количество кислород. Ходете достатъчно бързо, така че дишането ви да се увеличава, но да не останете без дъх.

 

Като следвате внимателно описаните техники, вие може значително да подобрите представянето си. Те може да имат разнообразни ползи за вас. Тези ползи са:

* Повишена ефективност на изпълненията

* По-добро използване на енергията

* Намаляване на риска от нараняване

* Повишен комфорт

* Изгаряне на повече калории

* Подобряване състоянието на мускулите

* Оформяне на тялото

* Подобряване дейността на сърцето: сърдечно-съдовата система естествено отслабва с годините. Ходенето укрепва сърцето. Едно проучване показва, че хората, които вървят най-малко 30 минути на ден, три пъти седмично, всъщност забавят остаряването на сърцето.

* Подобряване на настроението: Редовните разходки са бягство от психическото напрежение. Те ще ви дадат време за подреждане на вашите мисли и ще ви помогнат да премахнете негативизма. Това създава оптимизъм, който ви предпазва от депресия и тревожност. От своя страна, положителната нагласа може да подобри имунната система.

 

Ако следвате препоръките за ходене това ви гарантира, че няма да станете жертва на хронични болки в тялото, проблеми с неправилна стойка и проблеми свързани с външния вид, като двойна брадичка и шкембе. Когато сте далеч от лапите на гореспоменатите проблеми, ще сте склонни да се чувствате по-активни и ентусиазирани за извършване на вашите рутинни дейности.